Mũi Né & Đà Lạt

13 februari 2018 - Dalat, Vietnam

Halllooooo,

Ik heb het strand en de zee gezien hoor! Wat had ik daar behoeften aan..  Mũi Né Is een plaatsje waar je goed kan surfen. Verder staat het vol met resorts en zit het vol met Russen. 2 dagen zijn wel genoeg dus. De eerste nacht sliep ik in een vreselijk party hostel waar er over m’n spullen heen gekotst is en ik geen oog dicht heb gedaan. Ik had die dag erna wel een beetje een dipje. Voelde mij rot en kon niet echt mijn draai vinden. Gelukkig maar 1 nachtje geboekt. Dus de volgende dag vertrokken naar een ander hostel wat wel super fijn was. Ik ben een avond uit geweest en verder alleen maar op het stand gehangen. Heerlijk!

Na 2 nachten ben ik vertrokken naar Đà Lạt een stadje in de bergen (richting het noorden). Het was hier zo ontzettend mooi en het hostel was echt super. Ik heb een scooter gehuurd en ben met nog 3 anderen gaan touren door de bergen. Dit vind ik zooo fijn. Scooter huren en wel zien waar je uitkomt. We zijn naar een waterval gegaan en een stukje het binnenland in getrokken! Zoveel mooie dingen gezien! Ik vind deze plaats echt geweldig! De natuur is zo mooi en de bevolking was anders en naar mijn mening nog vriendelijker! Het is ook zo bizar hoe groot het temperatuur verschil hier is. Overdag was het hier erg lekker, in de avond was het koud en maar tien graden. Hoe noordelijker hoe kouder het wordt. Ik denk dat ik onderweg dus nog even wat warms moet kopen, Haha! Ik ben hier uit geweest en heb veel leuke nieuwe mensen ontmoet. En ook weer mensen ontmoet die ik in Ho Chi Minh heb leren kennen. Het is leuk, want iedereen doet hier een beetje dezelfde route. Je komt elkaar hoe dan ook vaak weer tegen! Ik begin nu mijn draai te vinden. Een beetje een ritme te vinden  in het leven van een backpacker. Want het is soms flink doorstappen veel onderweg en weinig slapen of relaxen. Maar dit vergeet ik altijd snel weer wanneer ik leuke nieuwe mensen ontmoet, lieve bevolking tegen kom of mooie dingen zie! De eerse weken zal ik veel doorstappen er is zoveel te zien. De laatste weken in Bali en Lombok zijn om te relaxen en niks te doen. Ik heb last minute toch besloten om ook even naar de Filipijnen te gaan. Zo’n typisch gevalletje van ‘nu we er toch zijn’. Ik verwacht na Cambodja naar de Filipijnen te vliegen. Maar goed niets staat vast. Dus we zullen zien!

Vandaag ben ik om 13:00 uur vertrokken vanuit  Đà Lạt en om 17:00 uur aangekomen in Nha Trang. Hier had ik twee uur de tijd om even te eten. (Dit was trouwens de eerste normale bus die ik heb meegemaakt in Vietnam). De rit was mooi door de bergen. Helaas kunnen veel Aziaten niet tegen hobbelige busritjes en zat ik in een bus vol kotsende mensen.. muziek in en neus dicht Haha! Na even wat te hebben gegeten in Nha Trang (dit plaatsje is erg toeristisch en niet leuk) ben ik in de nachtbus gestapt. Deze bussen zijn oké, je kunt er lekker in liggen. Morgenochtend kom ik om 06:00 uur aan in Hoi An. Heel veel goede verhalen gehoord over deze plaats! Heel veel zin in dus. De reis is enorm lang en ik heb eerder gekeken of er een mogelijkheid was om het per vliegtuig te doen (dat is maar 1 uur) maar doordat hier op 16 februari chinees nieuw jaar gevierd wordt. Is het hier vakantie en zijn de vluchten dus erg duur. Normaal zou ik voor deze vlucht €40,- betalen en nu gerust €250,- dat is mij iets te gek.. ook de prijzen van de bus zijn gestegen.

Ik vind Vietnam super mooi! Het reizen vind ik alleen wat minder. Vietnam is zo’n groot land waardoor de afstand tussen plaatsen groot is. Ik heb al enkele busritten gehad waarbij er te veel mensen waren en te weinig stoelen. Waardoor mensen de hele rit op de grond moesten zitten. Ik heb nu een klein beetje vooruit gepland, zodat ik iets beter mijn reis uit kan stippelen. Dit is echt nodig rond chinees nieuw jaar, veel dingen zijn dicht of vol. Ik blijf nu 2 volle dagen in Hoi an. Vrijdag 16 februari ga ik met de scooter naar Hue. Dit is ongeveer 130 km. En een hele mooie trip met prachtig uitzicht. Deze route heet De Hai Van pass. Op zondag 18 februari vlieg ik naar Hanoi. Even geen zin meer in zo’n lang busritje. Backpacken in style, Haha!

Als je nou denkt waar heeft ze het over en je jezelf afvraagt of Hoi an, Dalat of Mui ne nou in Vietnam of China ligt, klik dan even op het knopje “kaart” daar staat mijn route uitgestippeld.

Ik ga nu even proberen om wat te slapen in de bus! Groetjes.

1. J.C. kruis:
    13 februari 2018
    Wat een belevenissen heftig hoor als je maar blijkft genieten.liefs en goede reis